Spune „NU” atunci când trebuie

De multe ori, ceea ce nu facem are o reală importanță pentru sănătatea, succesul și creșterea personală. De exemplu, pentru a rămâne în formă, puteți mânca sănătos și puteți să faceți exerciții fizice regulat, dar dacă vă place să faceți jogging pe autostradă, printre mașini, la oră de vârf, acest lucru ar putea contracara cu ușurință rutina voastră de fitness.

Același principiu se aplică și creșterii personale. S-ar putea să ne concentrăm pe recunoștință, să vizualizăm rezultatele dorite și să luăm măsuri consecvente în direcția obiectivelor noastre, dar facem lucruri care ne-ar putea sabota în necunoștință de cauză?

Pentru a vă ajuta să evitați pericolul capcanelor ascunse, de creștere personală, am crezut că ar fi avantajos să fac o listă cu unele dintre cele mai comune capcane pe care le-am întâlnit și să le împart cu voi. Această listă se bazează pe lucruri care pot scăpa cu ușurință de notificarea noastră, dar sunt contraproductive pentru creșterea noastră personală. Este, în esență, o listă de atitudini de evitat, adunate pentru o referință mai ușoară.

Greșelile de creștere personală pe care ar trebui să le evitați!

Puteți pune un „Nu” în fața fiecăruia dintre acestea. Am avut de gând să o fac, dar am decis că distrage atenția de la esența mesajului în sine. Rețineți că aceasta este o listă a ceea ce nu trebuie să faceți. Deci, nu …

  1. Săriți la concluzii cu privire la motivele altor persoane.
  2. Încurcați-vă în competiție. Străduiți-vă pentru cooperare.
  3. Descrieți-vă în termeni negativi.
  4. Comparați-vă cu alții pentru a încerca să vă validați rezultatele.
  5. Încălcați valorile personale sau etica pentru orice motiv.
  6. Găsiți scuze pentru a spune minciuni. Fii sincer și cu tact.
  7. Fii nepoliticos cu ceilalți indiferent de modul în care te simți în legătură cu ei.
  8. Invalidați sentimentele altor persoane.
  9. Respectați-vă pe voi înșivă și pe ceilalți.
  10. Uitați să fiți recunoscători.
  11. Vorbiți cu oamenii despre problemele voastre.
  12. Așteptați-vă la cele mai grave așteptări negative ale proiectului.
  13. Vorbiți în generalizări pentru a vă acoperii neajunsurile.
  14. Domină conversațiile.
  15. Încercați să atribuiți vina altora. Nu contează cine e de vină.
  16. Concentrați-vă pe lipsă.
  17. Pune-te pe tine sau alte persoane la pământ.
  18. Răsfățați-vă cu „partidele de milă”.
  19. Gândește-te la tine ca fiind mai deștept decât…, sau mai „bine” decât oricine altcineva.
  20. Mâncați doar pentru că are un gust bun.
  21. Întotdeauna insistați să aveți ultimul cuvânt.
  22. Cauți greșeli, defecte ale oamenilor, dar nu vrei ca ei să le caute pe ale tale.
  23. Sclifosește-te.
  1. Lăsați gândurile negative să vă domine vederea.
  2. Imaginați-vă că sunteți bolnavi, săraci, nevrednici sau lipsiți de valoare.
  3. Distrați-vă stând pe gânduri la acțiuni nepotrivite.
  4. Urmează-ți portul, gândește-te să faci un echilibru.
  5. Născocește scuze lamentabile, asumă-ți  doar responsabilitatea lucrurilor bune.
  6. Umple timpul de gunoi încarcerând discuția ca să câștigi un argument.
  7. Spuneți „Nu pot” pentru ca să nu alegi.
  8. Uită-te la televizor pentru a te face mai inteligent.
  9. Uită să iei măsuri în fiecare zi pentru a te îndepărta de la scopul tău.
  10. Ignoră nevoile altora.
  11. Spune da când vrei cu adevărat nu.
  12. Dezumanizați membri de sex opus.
  13. Mai mult decât atât, să vă angajați timpul, energia sau resursele în favoarea voastră.
  14. Permiteți ceea ce trebuie „să faceți” pentru a șterge ceea ce „vreți să faceti”.
  15. Lăsați media sau opinia publică să ia decizii pentru voi.
  16. Cumpărați lucruri de care nu aveți nevoie doar pentru că sunt „la moda”.
  17. Să uitați să zâmbiți adesea și sincer.
  18. Stresați lucrurile pe care nu le puteți controla sau schimba.
  19. Lăsați munca să vă domine zilele libere.
  20. Imaginează-ți că o vei face într-o zi. Fa-o acum.
  21. Așteptă-i pe alții să te facă să te simți fericit, mulțumit sau iubit.
  22. Spuneți-vă că nu este suficient timp pentru un stil de viață sănătos.
  23. ​​Dați vina pe genetică pentru alegerile rele.
  24. Intrați în capcană petrecând timpul liber făcând lucruri care nu vă plac.
  25. Luați decizii pentru că vă temeți că ați putea pierde ceva.
  26. Aveți grijă de deciziile personale ale celorlalți.
  27. Concentrați-vă sau discutați despre probleme.
  28. Implicați-vă în lucruri care nu fac parte din „pătura” voastră.
  29. Evitați contactul vizual.
  30. Spuneți „ți-am spus eu” atunci când lucrurile se înrăutățesc deoarece sfatul vostru a fost ignorat.
  1. Urmați moda, tendințele sau permiteți altora să vă dicteze identitatea.
  2. Pretindeți că realitatea voastră este vina altcuiva.
  3. Inventați distragerile pentru a vă ajuta să evitați responsabilitățile.
  4. Fugiți de experiențele noi.
  5. Pretindeți că știți ceva când de fapt nu e așa.
  6. Simți frică sau jenă să ceri ajutor.
  7. Uitați să arătați aprecierea altor persoane.
  8. Permiteți minții analitice să vă invalideze intuiția.
  9. Ignoră acea voce mică din capul tău.
  10. Fiți prea mândri să învățați de la copii.
  11. Îngrijorează-te de statutul social, prestigiul sau opinia publică.
  12. Tine la nivel de discuție urmărirea visurilor.
  13. Gândiți-vă că ignorarea unei probleme o va face să dispară.
  14. Încercați să vă convingeți că lucrurile de pe această listă nu contează.

Fiecare dintre noi este un proiect în lucru!

Asta înseamnă că vom face multe din aceste lucruri din când în când. Nu asta e ideea! Ideea este că trebuie să recunoaștem că ele sunt contraproductive pentru creșterea noastră personală și că trebuie să depui eforturi pentru a le evita cât mai mult posibil.

Creșterea personală nu înseamnă a fi perfect. Este vorba despre creșterea și dezvoltarea în calitate de persoană într-o direcție dezirabilă. Când vom depune un efort consistent pentru a deveni cea mai bună versiune posibilă a noastră, rezultatele vor fi incontestabile. Creșterea este un proces, nu o metamorfoză peste noapte. Este ceva care durează o viață.

Evitarea capcanelor face ca jumătate din bătălie să fie câștigată!

Efectuarea de pași pozitivi la auto-îmbunătățire este un efort plin de satisfacție. Oricine alege calea asta trebuie să fie lăudat. Dar niciodată nu subestimați importanța a ceea ce alegeți să nu faceți. Nu există niciun motiv să facem un pas înainte și un pas înapoi odată ce știm ce să evităm. Creșterea personală se realizează mult mai ușor și mai rapid atunci când depunem eforturi pentru a evita capcanele.

Există cineva care te face să te simți intimidat sau nesigur? Se pare că au controlul asupra sentimentelor tale? Nu contează cu adevărat cine este acea persoană, dacă este posibil, vom căuta în mod natural modalități de a limita intimidarea expunerii și insecuritatea.

Cineva pe care-l cunoști te face să simți în interiorul tău aceste sentimente? Gândește-te pentru o clipă, cât de greu lucrezi la evitarea acelei persoane? Acum întreabă-te această întrebare simplă:

Despre ce este vorba când simți acea intimidare?

Există întotdeauna un motiv de bază pentru astfel de sentimente puternice. Te îndrăgostești sau te încurci în fața altora. Te tratau ca pe un copil sau încercau constant să se pună în locul tău (prin vorbe desarte, desigur)? Oricare dintre aceste situații poate părea intimidantă și nici o persoană sănătoasă nu urmărește intimidarea. V-ați întrebat vreodată ce îi dă acestei persoane înfricoșătoare influența emoțională pentru a vă manipula sentimentele?

De ce simți că sunt capabili să preia controlul asupra sentimentelor tale? Poate că este angajatorul sau supraveghetorul tău și se simte ca și cum vă vor ține cariera în palmă. Aceasta poate fi cu siguranță o sursă de intimidare. Acest tip de mentalitate alimentează intimidarea.

De unde provine puterea lor de a prelua controlul?

Într-un moment voi răspunde la această întrebare, dar există o șansă bună să nu vă placă ceea ce voi spune. Asta pentru că natura umană este ceea ce este, avem tendința de a inventa scuze.

Când nu ne place ceva care se întâmplă cu noi, vrem să fie vina altcuiva. Este o tehnică de evitare construită care se activează când suntem pe punctul de a ne supăra, dar credeți-mă, nu este personal. Bine, aici este. Această persoană înfricoșătoare își obține puterea de a vă smulge și de a prelua controlul dintr-o sursă și dintr-o singură sursă.

Le-ai permis să preia controlul!

Așa e, tu ești sursa. Dacă nu le-ai da-o, acesta putere, ei ar fi neputincioși. Pur și simplu nu vă pot intimida și nu vă pot face să vă simțiți nesiguri fără permisiunea voastră. Acum, nu mă aștept să acceptați asta fără o explicație, așa că hai să văd dacă vă pot convinge.

Primul lucru pe care trebuie să-l acceptăm este acesta: avem puterea de a decide cum ne vom simți în orice situație. Sentimentele sunt un răspuns emoțional intern, adică nu vin dintr-o sursă externă. Nimic nu are valoare emoțională sau înțeles în viața noastră, cu excepția celei pe care o atribuim. Deci putem controla ce înseamnă lucrurile pentru noi!

Întotdeauna decide cine primește controlul!

Noi decidem dacă ceva are o semnificație emoțională sau nu. Am ales să o luăm personal sau doar să treacă pe lângă noi. Este imperativ să ne dăm seama, că în momentul în care luăm ceva personal, devenim implicați emoțional. Aceasta înseamnă că eul nostru, cu toate problemele sale, a fost tras în ecuație și suntem acum vulnerabili la manipularea externă.

Declanșatoarele emoționale pot fi folosite pentru a prelua controlul asupra oamenilor în aproape orice zonă pe care o puteți gândi. Agenții de publicitate le folosesc pentru a stimula cumpărarea prin impuls. Politicienii le folosesc pentru a obține sprijinul. Producătorii filmului le folosesc pentru a ne trage în povestea lor. Și oamenii care vor să obțină o margine emoțională îl folosesc pentru a-și obține propriul drum.

Dar dacă doar ne jucăm și le acordăm controlul?

Dacă decideți să nu jucați acest joc, atunci nu trebuie să vă simțiți intimidați. De îndată ce alegeți să nu acordați permisiunea, a fi o sursă de intimidare, ii veți lăsa fără putere. Este ca și cum ai lăsa tot aerul din anvelopele afară. Încă își pot revigora motorul, dar într-adevăr nu pot merge nicăieri.

Acceptarea întregii responsabilități pentru sentimentele tale este unul dintre cele mai puternice lucruri pe care le poți face pentru tine. Vă permite să vă controlați și să vă simplificați viața enorm. Nu mai dați vina pe alții pentru sentimentele voastre sau dacă sunteți manipulați de niște eforturi de control al ciudățeniei de intimidare. Elimină o scurgere imensă de energie deoarece nu mai pierdem timpul încercând să formulăm scuze sau căutând locul unde să îndreptăm degetul. Suntem eliberați de toate prostiile astea.

Preluați controlul măcar odată!

Încercați acest exercițiu mic pentru următoarele zece zile și vedeți cum vă face să vă simțiți. Eliminați expresii din vocabularul vostru, cum ar fi: „M-au făcut să mă simt așa …” În schimb, încercați să spuneți „Am ales să simt …” Permiteți-vă să vă obișnuiți!

Reclame

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare /  Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare /  Schimbă )

Conectare la %s

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.